Forældresamarbejde i Troldehøj

Inddragelse af forældre

Vi lægger vægt på at få etableret og udvikle et godt forældresamarbejde, hvor I føler jer inddraget i jeres barns trivsel, læring og udvikling.

Vi vægter højt, at alle har et fælles ansvar for at byde nye børn og familier velkommen og derved være med til at skabe en fælles og positiv kultur i vores børnehave.

Den daglige dialog

Vi har et grundsyn i børnehaven om, at et barns udvikling og læring er en proces, som skal understøttes af de voksne, der omgiver det.

Derfor vil kontaktpædagogen være i løbende dialog med jer om, hvordan vi (hjem og institution) i fællesskab kan udfordre jeres barn i forhold til dets nærmeste udviklingszone.

Det er vigtigt for os, at I kommer til personalet med spørgsmål, undren, ris og ros omkring dagligdagen i børnehaven eller omkring jeres barns trivsel.

Vi tilstræber at få delt en evt. undren eller begyndende bekymring med jer på et tidligt tidspunkt.

Samtaler

Vi tilbyder en opstartssamtale, hvor vi får en dialog om jeres barn og det kommende samarbejde.

Når jeres barn har gået hos os 3-6 måneder, afholder vi en trivselssamtale. Samtalen tager udgangspunkt i trivselsevalueringen, som er blevet lavet på jeres barn, samt opstart og generel trivsel i hverdagen.

Jeres barn vil løbende blive trivselsevalueret 1 gange årligt, og ved disse evalueringer vil der blive indkaldt til dialogmøde efter behov (ved vurderingen ”ekstra opmærksomhed” eller ”bekymring”).