Mad og måltider

Forældrebetalt formiddags og eftermiddags mad

Vi har en obligatorisk forældrebetalt frugtordning (60 kr. pr. måned).

Børnene får klokken cirka 8.30 serveret rugbrød, lidt grønt/frugt og igen frugt og grønt samt knækbrød ved 14-tiden.

Børnene skal have en madpakke med i børnehaven, som spises af til frokost.

Da en nærende kost er et vigtigt grundlag for et barns trivsel og evne til læring, opfordrer vi til, at I giver jeres barn en sund madpakke med.

Det, som børnene eventuelt ikke spiser, sender vi med hjem i madkassen igen, så I kan se, hvad jeres barn har spist – og hvad det måske har valgt fra.

Da vi prioriterer nærvær med børnene, når vi skal spise sammen, kan vi ikke tilbyde at gå i køkkenet for evt. at opvarme medbragt mad.

Børnehaven serverer mælk og vand i de medbragte drikkedunke til frokost. Børnene skal derfor ikke selv medbringe drikkevarer.

Hvis der er brug for at drøfte et barns madvaner, tager vi en dialog med jer om det. I er også velkomne til at bede om råd og vejledning i den forbindelse.

Læs om de officielle kostråd her på Alt Om Kosts hjemmeside.